Ενημέρωση υποψηφίων πανελλαδικών εξετάσεων

«Αγαπητοί Υποψήφιοι/Υποψήφιες,

Όπως ήδη γνωρίζετε την Παρασκευή 03/06 ξεκινούν οι Πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ. Η ώρα προσέλευσης υποψηφίων είναι το αργότερο 7.45π.μ. για κάθε μέρα που διεξάγονται εξετάσεις των ΓΕΛ με βάση το Πρόγραμμα και ειδικά για την πρώτη ημέρα στις 07:40π.μ..

Κάποιες χρήσιμες συμβουλές οδηγίες προς τους υποψηφίους πριν από τις εξετάσεις.

Φροντίζουμε να έχουμε απαραιτήτως μαζί μας:

  • Δελτίο εξεταζομένου Πανελλαδικών Εξετάσεων (καρτελάκι) και δεν είναι απαραίτητο να έχουν άλλο αποδεικτικό στοιχείο (ταυτότητα ή διαβατήριο).
  • 3 στυλό ΜΟΝΟ ανεξίτηλης μελάνης (μπλέ ή μαύρο), μολύβι, γομολάστιχα, γεωμετρικά όργανα και μπουκαλάκι με νερό ή αναψυκτικό. ΤΟ ΜΟΛΥΒΙ γενικά ΔΕΝ επιτρέπεται στις απαντήσεις, παρά ΜΟΝΟ αν το διευκρινίζουν οι οδηγίες των θεμάτων.
  • γεωμετρικά όργανα όταν εξετάζονται σε μαθήματα που περιλαμβάνουν γραφικές παραστάσεις στην ύλη.
  • ένα μπουκαλάκι με νερό ή χυμό
  • ένα ρολόι χειρός, ώστε να διαχειριζόμαστε σωστά τον χρόνο μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης.
  • Οι υποψήφιοι δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους βιβλία, τετράδια, σημειώσεις, διορθωτικό (blanco), υπολογιστικές μηχανές, ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών (π.χ. κινητά τηλέφωνα, smartwatch, κτλ), άλλα αντικείμενα, εκτός από αυτά που επιτρέπει η ΚΕΕ, οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να δολιεύσει την διαδικασία της εξέτασης (γραμμένα χέρια κτλ.).
  • Κάθε υποψήφιος θα παραλάβει μόνο ένα τετράδιο και για το λόγο αυτό πρέπει να υπάρχει ορθή διαχείριση των 16 σελίδων που περιέχει.

ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΤΕΤΡΑΔΙΩΝ:

  • Ελέγχουν αν αυτά είναι εσωτερικά καθαρά, δεν έχουν τσαλακωμένα φύλλα και αν έχουν τον ίδιο αριθμό φύλλων με αυτόν που αναγράφεται στο εξώφυλλο του τετραδίου.
  • Συμπληρώνουν τα ατομικά τους στοιχεία σύμφωνα με τις οδηγίες των επιτηρητών στο εσώφυλλο του τετραδίου.
  • Συμπληρώνουν το εξεταζόμενο μάθημα σύμφωνα με τις οδηγίες των επιτηρητών στο εξώφυλλο του τετραδίου.
  • Περιμένουν τους επιτηρητές να ελέγξουν ότι ο υποψήφιος έγραψε σωστά τα στοιχεία του, κάνοντας αντιπαραβολή, των στοιχείων που έγραψε, με αυτά του δελτίου εξεταζομένου. Οι επιτηρητές επικολλούν τα αυτοκόλλητα αριθμητήρια και τα καλύπτουν με αδιαφανές μαύρο αυτοκόλλητο.
  • Οι εξεταζόμενοι δεν γράφουν τίποτα άλλο στο τετράδιό τους (τύπους, σκιτσάκια, ζωγραφιές κλπ), το κλείνουν και περιμένουν με απόλυτη ηρεμία τα θέματα.

 

ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ:

  • Πρέπει να ελέγξουν αν έχουν πάρει όλες τις σελίδες που πρέπει να είναι διαφορετικές μεταξύ τους.
  • Πρέπει να ελέγξουν αν είναι όλες οι σελίδες ευανάγνωστες.
  • Πρέπει να ελέγξουν αν τα θέματα αντιστοιχούν σύμφωνα με το πρόγραμμα στο μάθημα της ημέρας και στην κατεύθυνσή τους όταν πρόκειται για μάθημα κατεύθυνσης.
  • Πρέπει να διαβάσουν προσεκτικά τις οδηγίες (τελευταία σελίδα).
  • Δεν πρέπει να χρησιμοποιούν blanco για το σβήσιμο.
  • Δεν μπορούν να γράφουν πράγματα άσχετα με το εξεταζόμενο αντικείμενο.
  • Πρέπει στην 1η σελίδα του τετραδίου στο επάνω μέρος να γράψουν το εξεταζόμενο μάθημα και την ημερομηνία όπως αυτά αναγράφονται στο πάνω μέρος της 1ης σελίδας των θεμάτων.ΠΡΟΣΟΧΗ! ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΤΟΥΣ.
  • Μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως πρόχειρο την τελευταία σελίδα του τετραδίου και αν χρειάζεται την προτελευταία κλπ, αναγράφοντας την ένδειξη ΠΡΟΧΕΙΡΟ σε όσες σελίδες χρησιμοποιήσουν, οι οποίες δεν βαθμολογούνται σε καμία περίπτωση
  • Οι επιτηρητές γράφουν στον πίνακα τις ώρες έναρξης, δυνατής αποχώρησης και λήξης, καθώς και κάθε άλλη παρατήρηση που ανακοινώνει η Λυκειακή Επιτροπή.
  • Δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανένα μαθητή μετά την διανομή των θεμάτων.
  • Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε διευκρίνιση, πληροφορία ή επεξήγηση στους εξεταζόμενους εκτός των οδηγιών, διευκρινήσεων ή πληροφοριών που διαβιβάζονται σε αυτούς από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δια των Λυκειακών Επιτροπών, τις οποίες ανακοινώνουν στους εξεταζόμενους οι επιτηρητές χωρίς να προβαίνουν σε δικές τους διευκρινίσεις.

 ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΕΤΡΑΔΙΩΝ

  • Οι υποψήφιοι παραδίδουν τα γραπτά τους στους επιτηρητές μετά τη λήξη του δυνατού χρόνου αποχώρησης ή με τη λήξη του χρόνου εξέτασης. Στην δεύτερη περίπτωση οι επιτηρητές λένε στους εξεταζόμενους να κλείσουν τα τετράδιά τους και τους καλούν έναν – έναν να τα παραδώσουν.
  • Οι επιτηρητές κατά την παραλαβή των δοκιμίων ελέγχουν τα ατομικά στοιχείων των μαθητών. Διαγράφουν χιαστί τα κενά διαστήματα στο γραπτό, θέτουν την υπογραφή τους στο τέλος του κειμένου των απαντήσεων που υποδεικνύεται από τον εξεταζόμενο, και διαγράφουν χιαστί τον κενό χώρο κάτω από την υπογραφή τους, καθώς και αυτόν της επόμενης λευκής σελίδας. Τέλος παρουσία του εξεταζόμενου καλύπτουν με το αδιαφανές αυτοκόλλητο τα στοιχεία του υποψηφίου.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!

Υποψήφιος που φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από αυτά που απαγορεύονται, αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζόμενου, θορυβεί και δε συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση της Λυκειακής Επιτροπής και βαθμολογείται με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

Συμβουλές για τους μαθητές

  • Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται, και ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
  • Αφού απαντήσουμε κάποιο ερώτημα, καλό θα ήταν να διαβάσουμε άλλη μία φορά την εκφώνηση.
  • Ερωτήσεις που μας φαίνονται γνωστές και εύκολες χρειάζονται περισσότερη προσοχή.
  • Ακόμη και αν κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί στη συνέχεια της εξέτασης να «καθαρίσει» το μυαλό μας και να το κατανοήσουμε.
  • Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου).
  • Δεν αποκαρδιωνόμαστε από τυχόν δύσκολα θέματα και, κυρίως, δεν τα παρατάμε. Τα θέματα όσο δύσκολα θα φαίνονται σε εμάς τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους μαθητές.
  • Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιμείνουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει ιδιαίτερα, ούτε φυσικά να απογοητευόμαστε. Πρέπει να προχωρήσουμε, να αντιμετωπίσουμε τα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε και να αφοσιωθούμε σε αυτό.
  • Γράφουμε ό,τι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι· δεν αφήνουμε κανένα μόριο που να μην το διεκδικήσουμε!
  • Το γραπτό μας πρέπει να αποπνέει σιγουριά και να αντιμετωπίζει έξυπνα τα ερωτήματα, ώστε ο διορθωτής να μην έχει την παραμικρή αμφιβολία για τις γνώσεις μας.
  • Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καλά δομημένο και καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
  • Κατανέμουμε σωστά τον χρόνο ανάμεσα στα θέματα, ώστε να αφήσουμε τουλάχιστον 10 λεπτά για να ξαναδιαβάσουμε τις απαντήσεις μας και να διορθώσουμε τυχόν ορθογραφικά και εκφραστικά λάθη.
  • Δεν βιαζόμαστε. Αν μέσα στον ενθουσιασμό μας βιαστούμε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
  • Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης. Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν ξέφυγε της προσοχής μας.
  • Αφού τελειώσει η εξέταση… τελείωσε και το μάθημα αυτό! Δεν μπορούμε να ξέρουμε επακριβώς τι γράψαμε και, κυρίως, δεν ξέρουμε πώς έχουν γράψει οι άλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων. Στόχος μας, πλέον, είναι το επόμενο μάθημα!

Σας εύχομαι από καρδιάς καλή επιτυχία!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *